Jeleniogórska Szkoła Fotografii

JELENIOGÓRSKA SZKOŁA FOTOGRAFII


Jeleniogórska Szkoła Fotografii przy Jeleniogórskim Centrum Kultury istnieje już ponad dwadzieścia pięć lat. Zainicjowali jej powstanie i prowadzili w ramach kursów rocznych, dwu- a nawet trzy- letnich Wojciech Zawadzki i Ewa Andrzejewska, wybitni artyści fotografii polskiej. Szkoła funkcjonowała w latach poprzednich jako Wyższe Studium Fotografii, przez pewien czas objęte patronatem Centrum Animacji Kultury w Warszawie. Obecna nazwa natomiast - Jeleniogórska Szkoła Fotografii, nawiązuje do istniejącego w krytyce artystycznej określenia, które w fotografii oznacza powrót do źródeł fotografii poprzez skupienie na fotografii tradycyjnej, opartej na procesach fotochemicznych, posługiwanie się dawnym sprzętem fotograficznym a przede wszystkim koncentrację na samym obrazie, który oprócz dokumentacji rzeczywistego świata może stać się wyrazem duchowego życia autora.


Powrót do źródeł fotografii jest nadrzędnym celem edukacji Jeleniogórskiej Szkoły Fotografii. 
Szkoła JSF daje możliwość wyboru indywidualnej drogi twórczego wyrazu - najistotniejsze bowiem jest, jak się wydaje, odkrycie duchowego potencjału i poczucia odrębności w świecie fotografii dla każdego początkującego twórcy.

Jeleniogórska Szkoła Fotografii dedykowana jest tym zainteresowanym, którzy posługują się techniką cyfrową jak również zwolennikom fotografii tradycyjnej, a więc wszystkim zainteresowanym dziedziną fotografii.

  • Jeleniogórska Szkoła Fotografii kieruje się tym, by przekazać słuchaczom jak największą dawkę wiedzy niezbędnej do ich rozwoju twórczego, od zagadnień warsztatowo – sprzętowych , a więc umiejętności po głębsze poznanie fotografii jako dziedziny sztuki.
  • Jeleniogórska Szkoła Fotografii przykłada dużą wagę do fotografii tradycyjnej prowadzącą poprzez naświetlenie negatywu do powstania obrazu za pomocą obróbki chemicznej w ciemni. Program obejmuje, poprzez prezentację, naukę wykonywania wysokiej jakości negatywów, ich obróbki oraz praktycznej umiejętności wykonywania odbitek na papierze fotograficznym.
  • Program Szkoły zawiera również zajęcia z zakresu realizacji obrazu fotograficznego za pomocą klasycznych technik fotograficznych.
  • Jeleniogórska Szkoła Fotografii zapewnia wiedzę i umiejętności związane z fotografią w technice cyfrowej. Zajęcia obejmują analizę prac i dyskusję nad obrazem zrealizowanym na matrycy cyfrowej oraz poddanym samodzielnej obróbce, korekcie i kreacji za pomocą programów graficznych.
  • Jeleniogórska Szkoła Fotografii, jest elitarną szkołą, przygotowującą do samodzielnych autorskich przedsięwzięć artystycznych w dziedzinie fotografii. Celem szkoły jest świadomy rozwój każdego ze słuchaczy i pomoc w przyspieszeniu tego rozwoju.
  • Kadra wykładowców składa się z członków Związku Polskich Artystów Fotografików oraz nauczycieli z dużym doświadczeniem dydaktycznym zdobytym w różnorodnych formach nauczania fotografii w Polsce i za granicą.

Nauka w Szkole trwa 2 semestry (1 rok).
Program szkoły jest realizowany w systemie zaocznym, na 2- lub 3-dniowych sesjach (piątek, sobota i niedziela) organizowanych raz w miesiącu, od stycznia do grudnia.


Jeleniogórską Szkołą Fotografii kieruje Tomasz Mielech
e-mail: tomasz.mielech@poczta.fm
Jeleniogórskie Centrum Kultury
58-500 Jelenia Góra, ul.1-go Maja 60.
www.jsfjck.blogspot.com

 

Taniec Flamenco i Orientalny
FLAMENCO - rytmiczne,  pasjonujące , pełne ekspresji pochodzi z Hiszpanii. Jest to taniec cyganów andaluzyjskich. Rozwija poczucie rytmu i koordynacje. Pozwala na ukazanie swoich emocji , radości, smutku i gniewu. TANIEC ORIENTALNY - wywodzi się z Egiptu. Charakteryzuje się dynamicznymi ruchami bioder , falującymi ruchami tułowia i rąk. Rozwija gracje, wzmacnia mięśnie nóg i brzucha. Buduje poczucie wartości i pewności siebie.
Pracownia teatralna STA-ART workshop
Warsztat teatralny STA-ART. Prowadzony jest w JCK od 2007 roku. Nadrzędnym celem zajęć jest wychowanie i kształcenie poprzez teatr. Zgłębiając tajniki warsztatu teatralnego, konstrukcji scenariusza i metaforyki znaków teatralnych, młodzież uczy się analizy i rozumienia różnych systemów semiotycznych. Ponadto uczestnicy pozbywają się nieśmiałości, uczą się wystąpień publicznych, stymulują własną kreatywność.