Cykl Warsztatów
Świadomości Ciała, Ruchu, Przestrzeni, Głosu, Emocji i Prezentacji
Warsztaty odbywać się będą w JCK przy ul. 1 Maja 60
Pierwsze zajęcia - 3 października 2021 od godz 9.30 - Sala Nowa JCK ul. 1 Maja 60 / UWAGA! Informujemy, że zajęcia w dniu 3 października 2021 zostają odwołane na prośbę osoby prowadzącej. Kolejny termin zajęć będzie podany na naszej stronie w terminie późniejszym. Przepraszamy!
Odpłatność: 40 zł za jedne zajęcia
Prowadzący – Piotr Rajmund Biernat
Temat zajęć: MODUŁ II - KONTAKT IMPROWIZACJA
MODUŁ I
ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA, RUCHU I PRZESTRZENI - CIAŁO LUDZKIE JAKO INSTRUMENT
[+18 nie jest wymagane żadne doświadczenie ruchowe, jednak osoby ze specjalnymi potrzebami proszone są o wcześniejszy kontakt z prowadzącym]
Ciało jest podstawowym narzędziem ekspresji człowieka. Ten moduł skupi się na różnych ćwiczeniach, które pozwolą ciału odpowiedzieć na jego naturalny impuls do ruchu. Uczestnicy są zachęcani do podejmowania ryzyka i odkrywania w przyjaznej atmosferze bez oceniania. Ciągłe odwoływanie się do Techniki Aleksandra i Labana jest elementem warsztatów
Plan pracy: 3.5 godziny
Ćwiczenia interpretacyjne i ekspresyjne - działanie z impulsu
Odkrywanie wszystkich 3 wymiarów I możliwości naturalnego ruchu naszego ciała
Miejsce i inicjacja ruchu
Elementy Czasu/Ciężaru/Przestrzeni/Koordynacji jako podstawę zasady ruchu ciała - Laban
Ćwiczenie pamięci ruchowej
Słuchanie I praca z partnerem
MODUŁ II
KONTAKT IMPROWIZACJA
[ +18 Uczestnictwo w tych warsztatach jest rekomendowane dla osób które ukończyły Moduł I lub posiadają doświadczenie ruchowe: tancerze, aktorzy sportowcy]
To technika ruch naturalnego, w której kontakt fizyczny jest punktem startowym poszukiwań poprzez improwizację ruchową. Jest to więc forma improwizacji ruchowej.
Elementy techniki improwizacji kontaktowej składają się działania związane z:
- przeniesieniem wagi ciała,
- dzieleniem wagi,
- przeciwwagę,
- przetaczanie,
- opadanie,
- podtrzymywanie
- podnoszenie
- praca z partnerem wykorzystując elementy kontaktu improwizacji
MODUŁ III
ŚWIADOMOŚĆ GŁOSU
[ +18 Uczestnictwo w tych warsztatach jest rekomendowane dla osób które ukończyły Moduł I lub posiadają doświadczenie ruchowe: tancerze, aktorzy]
Celem pracy nad głosem jest stworzenie przejrzystości dla emocji, intencji, słów, pragnień i obrazów. Uczestnicy będą badać techniki zbliżania się do słowa mówionego, w tym rozgrzewkę techniką Linklatera.
Rozgrzewka ruchowa Wykorzystując poznane ćwiczenia z pierwszego dnia wykonamy krótką rozgrzewkę aby obudzić ciało i głos
Oddech jako zarodek głosu
Połączenie głosu i ruchu
Odkrywanie skali i barwy własnego dźwięku
Dynamika/Prędkość/Powtórzenie/Głośność jako elementy mowy
Powiązanie ruchu i głosu
MODUŁ IV
ŚWIADOMOŚĆ EMOCJI I PREZENTACJI
[ +18 Uczestnictwo w tych warsztatach jest rekomendowane dla osób które ukończyły Moduł I i III lub posiadają doświadczenie ruchowe i głosowe: tancerze, aktorzy]
W tym module uczestnicy będą eksplorować i kontrolować własne pozytywne i negatywne emocje na potrzeby prezentacji aktorskich. W tej części skupimy się na aplikowaniu poznanych elementów w działaniach aktorskich i improwizacyjnych.
Uczestnicy będą poproszeni o przygotowanie werbalne na warsztaty 1 minutowej prawdziwej historii z ich życia
W tym module uczestnicy zaprezentują swoje historie przed innymi uczestnikami pod okiem prowadzącego wykorzystując wszystkie elementy poznane podczas warsztatów:
Rozgrzewka ruchowa I głosowa
Odkrywanie emocji
Natężenie i ich kontrola
Gest jako forma ekspresji
Wyrażanie emocji przez ciało, gest i głos
Prezentowanie i występowanie publiczne
Indywidualna praca nad historią
Prezentacja
PROWADZĄCY:
Piotr R. Biernat
Aktor / Choreograf / Trener ruchu i walk scenicznych
Piotr R. Biernat
Z wykształcenia aktor dramatycznym, ukończył Wrocławską PWST w 1995.
Jednak to ruch i taniec współczesny przejął dominującą rolę w jego początkowej karierze. W 1996 Wyjechał na stypendium do Vancouver w Kanadzie tam studiował w Anna Wyman School a później Main Dance Studio. Tak zaczęła się jego artystyczna przygoda. W 1999 wyjechał do Toronto aby studiować w School of Toronto Dance Theatre. Ucząc się i poznając technikę Marthy Graham, Rudolfa Labana, Aleksander , Viewpoints, kontaktu Improwizacji i Meissnera.
W swojej wieloletniej karierze jako aktor, tancerz i choreograf miał możliwość współpracować i podróżować z wieloma teatrami ruchu w Kanadzie,USA i Japonii : Danny Grossman Dance Theatre, Kaeja D'dance, CORPUS, Kahawi Theatre.
Na różnych festiwalach prezentował własne choreografie Past Perfect, To-get-Her, Black and White, Bodies and Motion, Wounded. Jego dorobek filmowy obejmuje Asylum of spoons, Coffee Shop, TV Show Reign i choreografię Bravo! Fact Video, Acalanto.
Od 2010 wykłada na wydziale aktorskim w Toronto Film School I, a od 2018 na wydziale aktorskim George Brown College Theatre Program w Toronto.
Od kilku lat dzieli swój czas pomiędzy Kanadę i Polskę.
W 2010 tworzył choreografię dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy, również wystąpił w kilku serialach telewizyjnych, Licencji na wychowanie, Tancerze, Pierwszej Miłości, Ślad, Lombard, Ojciec Mateusz, Zakochani po uszy i w wielu reklamach telewizyjnych.
https://www.torontofilmschool.ca/programs/acting-for-film-tv-and-the-theatre-diploma/faculty/
https://www.youtube.com/watch?v=Mc_lNV4YwAk